بزرگترین سایت مرجع پوشاک استوک با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت | بزرگترین مرکز فروش عمده و خرده پوشاک استوک اروپایی | فروش اینترنتی و حضوری پوشاک استوک مهاباد

تاریخچه تاناکورا و پوشاک استوک


تاریخچه تاناکورا و پوشاک استوک

تاریخچه لباس تاناکورا و پوشاک استوک



شاید بپرسید : تاناکورا چیست و نام تاناکورا از کجا آمد ؟ چرا نام تاناکورا با مهاباد گره خوده است ؟ این ها همه سوالاتی هستند که ممکن است به ذهن شما خریدار لباس تاناکورا یا استوک خطور کند.

برای توضیح اینکه نام تاناکورا از کجا آمده است همه ایرانیانی که سریال های دهه 60 را به یاد دارند می دانند که در سال ۱۳۶۵ شنبه شب ها در ایران سریال سالهای دور از خانه پخش می شد که خانواده تاناکورا با بازیگری اوشین و شوهرش ریوزو داستانهایی روزمره داشتند.

حال در آن زمان که ایران درگیر جنگ تحمیلی بود یک شرکت بازرگانی از مهاباد با الهام از همان سریال در مهاباد توسط دو برادر تاسیس شد. دلیل اصلی تاسیس این شرکت با نام تاناکورا این بود که در آن زمان مردم کرد زبان اهل عراق از دست صدام به ایران پناهنده شده بودند و در شهر های مرزی مانند سردشت، مهاباد، پیرانشهر، نقده، ارومیه و ... مستقر بودند و این آوارگان کرد عراقی مشکلات عدیده‌ای از جمله تهیه لباس و پوشاک داشتند و در آن زمان این مردم عادی مهاباد بودند که گوشه هایی از نیاز های پناهندگان کرد عراقی را تامین می نمودند.

لذا با وارد کردن لباس های تاناکورا طی برنامه های بشر دوستانه از اروپا به ایران جهت تامین کسری پوشاک زمستانه و بهاره مردم و پناهجویان در آن زمان، مردم شهر مهاباد هم به این لباس ها علاقه نشان داده و تمایل به خرید آنها نموده تا کم‌کم بازاری با عنوان تاناکورا در مسیر رودخانه یرغو شکل گرفته که بعدها با سوختن بخشهایی از آن تاناکورا مهاباد به مکانی دیگر انتقال داده شد عمدتا در آن زمان مغازه هایی با چوب و نایلون ساخته و با همان ها مسقف می گردیدند که با سوختن بخشهایی از آن بازار اولیه به مکانهای دیگری در سطح شهر از جمله بازار تاناکورای پشت بانک سپه و بعد ها به محل کنونی آن در جوار ترمینال جدید شهر منتقل شد و سپس با کمک شهرداری مهاباد و ساخت مغازه های سازه ای مدرنتر و در نهایت بازار مجتمع که توسط شهرداری در سال های اخیر احداث گردید.
فروش لباس تاناکورا که از سال 1365 در مهاباد به وجود آمده و تاکنون به فعالیت خود ادامه داده بازار بزرگی با همین نام ( بازار تاناکورای مهاباد ) در شهر مهاباد وجود دارد.

بازار تاناکورا در طول سال پذیرای مهمانان از سراسر کشور خصوصاً تهران، کرج، تبریز، اصفهان، ارومیه، سنندج، کرمانشاه و سایر شهرهای کشور می باشد. لباس های تاناکورا برای فصول مختلف بوده و در این بازار به فروش می رسد.
و اکنون چند سالی است که در این بازار اقلامی به نام استوک و پوشاک استوک ( پوشاک و اجناس کاملا نو و استفاده نشده یا همان تاناکورا نو و تازه یا تاناکورا مارکدار نو ) به فروش می رسد. کالای استوک هم که به تازگی از سطح فروشگاه های اروپایی و آمریکایی جمع‌آوری شده بازار خوبی در تاناکورا پیدا کرده‌اند، کالاهای استوک خود از اقلامی است که مانند لباس تاناکورا مهاباد شامل انواع پوشاک استوک، کیف استوک، وسایل استوک منزل، وسایل استوک خودرو و سایر وسایل استوک را نیز شامل می شود.

وسایل استوک امروزه در بازار تاناکورا مشتریان فراوانی را پیدا کرده است. با توجه به اینکه در لباس های تاناکورا که احتمال آلودگی های قارچی و اگزماهای پوستی به دلیل دست دوم بودن تاناکورا وجود داشت است استقبال گسترده از پوشاک استوک به عنوان تاناکورای نو و تازه در عین حال با کیفیت اروپایی و آمریکایی رو به گسترش است و استقبال مردم و همچنین فروشندگان قدیمی تاناکورا مهاباد به استوک و اجناس استوک در تاناکورا مهاباد و همچنین ایجاد سایت های فروش تاناکورا اینترنتی نو و فروش اینترنتی تاناکورای کاملا تازه با نام استوک و کالای استوک موید استقبال عمومی از این محصول می باشد.

مجتمع بزرگ فروش پوشاک استوک مارکدار اروپایی کیا استوک ( واحد اینترنتی کنونی مجموعه ) فعالیت خود را از سال 1373 شروع نموده و در اوایل در زمینه لباس تاناکورا فعالیت خود را آغاز نمود و بعد از چند سال تمرکز خود را روی فروش عمده ی تاناکورا قرار داد و در چند سال اخیر و به عنوان اولین های این عرصه در زمینه پوشاک استوک نیز فعالیت گسترده ای آغاز نموده است. در حال حاضر این مجموعه با چندین فروشگاه بزرگ فیزیکی و اینترنتی فعالیت خود را در زمینه ی فروش پوشاک اروپایی مارک دار به صورت خرده و عمده ادامه می دهد.

تماس با مجتمع تجاری کیا استوک :

جهت ثبت سفارش، خرید، مشاوره و مشاهده تصاویر نمونه اجناس در کانال های تلگرام و اینستاگرامی و یا کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک بفرمایید :

اطلاعات تماسی

 

  انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 24540

آ.غ ، مهاباد، تاناکورای مهاباد

بزرگترین مرکز فروش عمده و خرده پوشاک استوک اروپایی | فروش اینترنتی و حضوری پوشاک استوک مهاباد | بزرگترین سایت مرجع پوشاک استوک با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما